|   ANA SAYFA  |  KendinYap | PROJELER   |  KendinYap | TV  |  KendinYap | TOPLULUK  |  KendinYap | Bilgi Bankası           RSS

UV sıvılı neon gece lambası yapımı

UV sıvılı neon gece lambası yapımı

Çok basit bir şekilde sıradışı bir gece lambası yapabilirsiniz.
Proje Kayıt Tarihi : 05.08.2011
Bu projeyi 54.339 kişi okudu.
  • Currently 4/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

4/5 Yıldızla Oylandı. (73 Oylama)

Ekleyen :
Tem.2011 tarihinden beri üye, 7 adet proje eklemiş.




UV sıvılı neon gece lambası yapımı

Bir risk oluşturmaması için uv yerine mavi led kullanılmıştır.

MALZEMELER:
-10 cm akvaryum hava hortumu
-2 adet mavi led
-70-80 ohm direnç(herkes farklı parlaklık isteyebilir ben 80 ohm kullandım)
-fosforlu kalem(istediğiniz renk)
-kullanılmayan telefon şarj adaptörü veya 5v güç kaynağı

Öncelikle uv sıvımızı hazırlamakla işe başlıyoruz.
Yarım bardak kaynar suyun içine fosforlu kalemin mürekkebi barındıran lifli parçayı atıp bir çubukla hafifçe bastırarak mürekkebin suya karışmasını sağlıyoruz.

UV sivili neon gece lambasi yapimi

Birkaç dakika o şekilde beklettikten sonra uv sıvımız hazır.

Şimdi uv sıvımızı hava kalmayacak şekilde enjektör yardımıyla hortuma dolduruyoruz.

UV sivili neon gece lambasi yapimi

Sıvı diğer uçtan akmadan o uca bir led takarak kapatıyoruz.( 5mmlik ledler bu standart hortumlara tam otururlar.)

UV sivili neon gece lambasi yapimi

Enjektörü taktığımız uçtan çıkarıp oraya da bir led takıyoruz. Bu ledleri paralel bağlayıp bir de seri direnç bağlıyoruz.
Ve hazır. Kalan sıvıyı değişik biçimlerde kullanabilirsiz veya bu tüpten birçok renkte yapabilirsiniz. İşte görünümü:

UV sivili neon gece lambasi yapimi







İhtiyaç Duyulan Malzemeler : fosforlu kalem, mavi led(2tane), 10cm akvaryum hava hortumu
Anahtar Kelimeler : neon UV led gece lamba yapımı, fosforlu lamba yapımı, gece lambası, abajur yapımı,
Bu projeyi favorilerine ekleyen üyelerimiz
Yapboz.info Türkiye nin foto yapboz noktası

YORUMLAR

sklm
güzel bir uygulama olmuş emeğine saygı fakat bunu şerit ledler lede yapılabilrmiydi
    [sklm adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
by_kral_06 | fosforlu kalem için
fosforlu kalem ve su kullanınca çöeklme olabiliyor. ve orta karanlık kalıyo. Tavsiyem 3 5 tlye uv kartuş murekkebi kullanmak. 100 mg uv kartuş murekkebi 12 küsür lira. az suyla karışırdıkmı olur gibime geliyo.
    [by_kral_06 adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
L.E.D | fosforlu boya
ben de çökelme yapar diye düşünmüştüm ama yaklaşık 1.5 yıldır deney tübünde tuttuğum boya uv ışıkta eskisi gibi homojen parlıyor ama eğer kalemin süngerli kısmının parçalarını sıvıya kaçırırsanız dağınık bir görüntü oluşabilir sıvının sadece su uv mürekkep olması çok önemli
    [L.E.D adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
orhan_55 | Kendin yap
Direnc falan gerek duyulmaz bır proje ;) 12 v Adaptor bul 3 led ekle orta kısıma artık bırseyler dusunmemız lazım karanlık kalıyor !
    [orhan_55 adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
MGES38 | çeşitlendirilebilir
Güzel proje. Teşekkürler. Farklı renklerle güzel sonuçlar çıkabilir ortaya ;) Ama merak ettiğim birşey var, bu fosforlu kalemin boyası bir süre sonra çökme gibi birşey yapmıyor değil mi? Homojen olarak ve aynı renkte uzun süre kalıyor mu?
    [MGES38 adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
cühela | şarj cihazı
bu güzel proje için teşekkürler.yalnız telefonumun şarj aletini buna nasıl uyarlayabilirim ?
    [cühela adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
L.E.D | terry_more /
terry_more arkadaşımıza katılıyorum...
    [L.E.D adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
SERPİL43
80 OHM LUK DIRENC NERDE KULLANILIYO
    [SERPİL43 adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
terry_more
bire bir kopyacı olmayın bu kadar ya bu iş biraz zzeka ve yaratıcılık ister :) proje çok basit çünkü karışık devreler yok. sadece resime bakarak bile yapabilirsiniz. bu işi tecrube edenler yorumlarda extraları püf noktaları belirtmiş zatenled alın hortum almaya öyle gidin deniyor.bu bir dewre tabikide anahtar bağlanabilir.. bu dirsek çürütün beyler. proje için tşkler
    [terry_more adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
L.E.D | direnc değeri
5v-9v civarı ile besleyecekseniz 100 ohm uygun olacaktır.
    [L.E.D adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
FrnK | Direnç?
Seri bağlıycağımız direncin değeri nedir acaba?
    [FrnK adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
toshiba | ilayda
bu çok zor görünüyor
    [toshiba adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
Waqrand | hortum kalın gelmez
kardeşim biraz geç verdim cevabı amabu akvaryum hortumları standart bir genişliğe göre yapılıyor yani incesi kalını yok hepsi aynı...
    [Waqrand adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
L.E.D | hortum konusunda
Sanırım arkadaşın aldığı hortum kalın gelmiş benim başıma böyle bir şey gelmedi zaten gelmesi de pek mümkün değil çünkü bu hortumlar hava motoruna takılıyor. Bu motorların çıkışları standart yani akvaryum hortumları da standart .Ancak hortumu almaya elinizde bir ledle giderseniz iyi olur.
    [L.E.D adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
L.E.D | cevap
1)anahtar bağlanabilir2)herhangi bir elektrikçi veya elektronikçiden led bulabilirsiniz.Led dışında bir şey kullanmanızı tavsiye etmem çünkü led en kolay saklayabileceğiniz ampuldür ama uv ye yakın renk ışık veren bir ampul de aynı işi görür sanırım.
    [L.E.D adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
Waqrand | hortum
hortumu çok uzun yaparsanız köşeler ışıklı ortası karanlık oluyor o yüzden en fazla 10 cm kullanmanızı tavsiye ederim ;)
    [Waqrand adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
Waqrand | denedim.olmuyor
kardeş bütün malzemeleri aldım (hepsini 1TL ye aldım)1.şıringanın ucu akvaryum hortumuna geçmiyor.2.uv sıvısı sağa sola akıyor üstümüz başımız boya oldu.3. ledler akvaryum hortumuna tam geçmiyor 2 tarafada ledi geçirdim yaktım aynı neon ışığı gibi oldu ama ledlerden biri çıktı (çünkü ladler küçük akvaryum hortumu büyü tam oturmuyor)uv sıvısı olduğu gibi döküldü.bende pes ettim olmuyor...
    [Waqrand adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
15750 | sorum var
bu projeye anahtar bağlanabilirmi
    [15750 adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
15750 | sorun var
ledleri nerden buluruz veya nerden çıkartabiliriz
    [15750 adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
15750 | sorun var
led lamba yerine daha başka birşey kullansak olmazmı
    [15750 adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
xsencerx | cvp
arkadaş haklı bisiklet jantı için uzun bir hortum gerekir ve bunu bir lifli parçayla yapamayız benim tavsiyem kalemi testere ile dikkatlice kesin ve içindeki boyayı kullanın aynı şey ya da birkaç adet kalem kullanın.
    [xsencerx adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
L.E.D | mertkan
Evet ondan ancak 15-20 cm den uzun yaparsanız tam verim alamayabilirsiniz.Tavsiyem parça parça yapın.
    [L.E.D adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
HsyN26
aynen mert onun kafasını çıkar o lifli olan şey
    [HsyN26 adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
mertkan | abi ben bu nu bisiklet jantına yapçam
abi ben bu nu bisiklet jantına yapçam ama şu uv sıvısı fosforlu kalemlerın içinden ki seyden dimi
    [mertkan adlı kullanıcının tüm yorumlarını gör]     [Bu üyeye mesaj yolla]
Bu projeye yorum yazmak için sitemize üye olmanız yada eğer üye iseniz üye girişi yapmanız gerekmektedir.